Idéer på natten

Men vad är detta med att en får alla smarta idéer nattetid? I mitt projekt nattuggla-som-ska-ställa-om-dygnet-för-att-börja-jobba-efter-semester så låg jag där i mörkret i natt, klarvaken. Och vad känns då mer naturligt än en tur bland alla mönster på Ravelry? Och då slog det mig – Citronsjalen! Den har ju dykt upp både här och där, inte minst bland mina egna sökningar. Den KAN man väl inte misslyckas med? Visserligen är slätstickning min sämsta gren – det blir inte slätt – men jag måste ge mig på den med mitt stackars tilltufsade Malabrigo Lace. Perfekt TV-stickning verkar det vara också.

Så får det bli, så kommer min sista semesterdag den här julen spenderas!

Kommentera

