Läst och gillat

Vissa blogginlägg som andra skrivit är så himla bra/kul/inspirerande/roliga/fiffiga att jag bara måste spara undan dem och läsa dem igen. Eller bara bli glad medan jag läser dem. Här är de som fått mig att le lite extra senaste tiden.

Mönsterarkivet har alltid mängder av tips, både på bloggen och i Facebookgruppen. Dessa Star Trek-beskrivningar fick mig att skratta högt.

Lladybird visar visserligen mest upp sina sydda alster, men när hon ger sina bästa tips på hur man hittar tid att ägna sig åt sin favorithobby så känner i alla fall jag att det går att överföra på sin dyrbara sticktid. Dessutom drömmer jag om ett syrum som hennes så det går bra att bara dreggla lite över bilderna också.

Tant Kofta har Öppen Koffert i Munkedal, vilket är ganska nära vårt lantställe. Hade jag inte redan haft planer för 9 februari hade jag säkert tittat förbi.

Kakibloggen presenterar man en liten sötsak som sägs vara snabbstickad. Två pluspoäng direkt alltså, men det här med kortärmat är inte riktigt min sak. Värt att spara undan i alla fall.

Kungen & Majkis har en ny döskallesjal kommit till världen, och tänk att just en sådan var faktiskt mitt mellandagsprojekt i julas. Den ligger på vänt för att bli present till en 40-åring. Eller om jag behåller den själv. Oklart än så länge.


döskallesjal

Och så har ju Stickpodden släppt ett nytt avsnitt som jag inte lyssnat på ännu, hurra för det!

Kommentera

