Citronsjalen och jag

citronDe såtaste vänner har vi blivit nu, Citronsjalen och jag. Vår vänskap har löpt i stort sett friktionsfritt varv efter varv, men nu känner jag att hen börjar bli lite långdragen. Hen går på med sitt eviga rät, rät, rät, rät, rät, rät och sedan avig, avig, avig, avig, avig, avig. Och jag som ligger i soffan med förkylning hummar lite frånvarande med på dessa 500-maskors-varv, samtidigt som jag maratonkollar filmer på Netflix. Men nu har jag bara ett halvt nystan kvar och det börjar bli dags att maska av den här vänskapen och låta Citron ta nästa steg. En sista volang och sedan avslutar vi det här.

Kommentera

