Reine och jag

Den känslan när man surfar runt på Ravelry och plötsligt få ett kill i magen? Någon som känner igen? Den känslan fick jag när jag hittade Reine. Det ÄR ju ett roligt namn på en damcardigan för en som vuxit upp i Sverige (det är ju inte riktigt det jag associerar med namnet Reine om man säger så), men jag antar att det betyder något annat på något annat språk. Jag har googlat lite halvhjärtat men hittar ingen bra översättning. Kanske någon annan vet?

Hur som helst, det är en perfekt stickning för mig. På kanterna är det en enkel fläta och det tillsammans med knapphål och några minskningar är det enda. Alltså är den inte enformig och ändå klart avkopplande. Gött.

Här ligger Reine i min nystanskål eller vad det kan tänkas heta. Den är köpt hos en keramiker i närheten av Höganäs för ett halvt liv sedan och är mycket praktiskt när man inte vill jaga garnnystan över hela golvet.

20140204-201535.jpg

Kommentera

