Läst och gillat, del 2

Här är vad jag läst och gillat den senaste tiden;

Pickles presenterar sin Job Day Dress i en lite omgjord variant. Den är så fin så fin, men jag tror jag skulle somna av all slätstickning. Det går att köpa färdiga set med garn och beskrivning också. Ser fint ut men, hur är det nu igen, får man betala tull om man beställer från Norge? Det ligger ju utanför EU?

Via Indiehands hittar jag Knits and Crafts som råkat ut för Murphys lag. Jag fnissar instämmande.

Visa Lisa visar hur man improviserar fram en tröja uppifrån-och-ned. Med så tydliga instruktioner kanske till och med jag vågar mig på detta en dag.

Och på tal om att våga – vill man göra om en tröja till en kofta så kan man ju klippa upp den och fästa kanterna. Sjukt läskigt, men här finns en guide som visar hur man kan göra om man vill sätta i en dragkedja. Eller här om man vill virka kanter istället.

Själv är jag hemma från jobbet igen och är förkyld. Jag har jobbat lite hemma, skönt att kunna hålla ställningarna så det inte blir så mycket på kö när jag kommer tillbaka. Men jag vet inte, det ser en aning överdrivet ut med två datorer här på soffbordet. Dessutom ser man iPaden skymta bredvid. VÄLDIGT 2014 🙂

20140206-155324.jpg

Kommentera

