Restgarn pestgarn

restgarnJag gillar INTE restgarner. Jo, när jag har precis så det räcker till ett litet projekt och går precis jämnt upp. Då väcks en inre frid i mig, antagligen beroende på samma gen som gör att jag ibland färgkoordinerar min bokhylla eller sorterar kryddhyllan i bokstavsordning.

Men dessa halva nystan hit och dit som ligger osorterade i en gammal kasse passar inte in i min värld helt enkelt. Så nu – på förekommen anledning av mig själv – tänker jag samla ihop fina saker jag hittar som man kan använda sina rester till om man är som jag och inte kan slänga. Ber om ursäkt för den kanske inte så muntert klingande rubriken, men det är så jag känner när jag rotar i röran.

Jag börjar med Mönsterarkivets tips om att man kan piffa till sina krukor så här inför våren. Ingen dum idé för slattar i olika färg.

2 thoughts on “Restgarn pestgarn

Kommentera

