Vååååår!

Nu får man väl ändå säga att den äntligen är här, våren? Vi firade genom att ta vårt pick och vårt pack och drog till landet som egentligen är min mors barndomshem i norra Bohuslän. Jag är ju i slutet av min Reine och har i stort sett bara två pilliga fickor kvar att göra innan montering så jag insåg att jag måste påbörja något nytt, för är det något man har gott om på landet så är det sticktid. Och det är en anledning så god som någon att åka dit.

krokus2014.jpg

Jag hittade lite garn som jag fick av mamma för hundra år sen, och hon skaffade det själv för ytterligare hundra år sedan. Det saknar banderoller, men ska enligt mamma vara ekologisk ull. Inte sticksigt ett dugg så jag körde igång med Montague Street Cowl, fast i rosa och vitt. Det här känns som ett typiskt mellanprojekt, men det passar ju perfekt innan jag bestämmer mig för vad nästa ”riktiga” projekt ska bli. Rätstickning i två färger med en enda liten minskning att hålla reda på mitt på varvet. Lika okomplicerat som en kaka mjölkchoklad.

Montague1.jpg

Och självklart tog vi den obligatoriska vårpromenaden också.

Kommentera

