Ojämnt upp

Pyttipannan, sambon och jag åkte till Malmö på en hotellweekend. Det var ju den perfekta helgen för utflykt, våren bara vräkte ut sig och vi var ute och bara var mest hela tiden. Så här gött var det till exempel på Ribban:

ribban

 

Och även utelivet var i full gång på Lilla Torg. Inte för att vi var så väldigt aktiva i det, pensionärspoängsamlare som vi är, men en god middag blev det i alla fall.

lilla torg

Jag stickade glatt på min Pyttipanna och insåg att det är det perfekta ressällskapet (ja, sambon kanske är roligare att prata med. Ni fattar vad jag menar.). På hemvägen provade jag att bilsticka för första gången, och när vi närmar oss Kungsbacka går det upp för mig att jag kommer maska av den sista maskan med den sista metern garn nånstans i Mölndal! Fantastiskt. Tyvärr slutade det inte så väl som synes på nästa bild.

pytt

Grrr! Jag tror att jag har ett vitt garn nånstans som jag kan använda till att göra själva kroppen randig istället, för att dryga ut det gröna lite. Men. DET VAR JU INTE SÅ JAG HADE TÄNKT!

Så nu ligger den i en påse och jag surar.

2 thoughts on “Ojämnt upp

  1. Kan du inte ta ett annat grön av ungefär samma nyans för de sista maskorna? Eller gör ett statement och maska av i gult? Ja vad fint vi har det i Malmö. Du får komma på stickklubb nästa gång du är i staden. Varannan torsdag kl. 18 :D.

  2. Malmö är min favoritstad! Förutom Göteborg då, men det har ju sina genetiska skäl 😉 Mycket bra idéer det där, men jag tror faktiskt jag har en idé. Får be att få återkomma när jag klurat färdigt.

Kommentera

