Nya tag

Nu när Pyttipannan gick åt skogen så blev jag sugen på att trösta mig med mitt fina garn som jag beställde från Chili Gredelin härom veckan. Så det gjorde jag och en Elder Tree Shawl blir det. Jag har gjort en i den mindre modellen Lonely Tree Shawl i ett ganska chunky garn förut, men nu tänker jag mig att den ska bli ganska stor. Egentligen är jag inte så förtjust i trekantsjalar, utan vill hellre ha halv- eller nymåneformat, men mönstret med de små bladen blir så fint på den här så jag kör på det ändå.

Men döm om min förvåning när jag insåg att jag har två rundstickor i storlek 3,5 mm, men båda två har ett otroligt irriterande hack precis i fästet mellan kabeln och stickan! Så nu blir det jumperstickor (suck) och så får jag beställa ett par KnitPro helt enkelt (yay).

eldertree

 

Kommentera

